Zoals het er nu naar uitziet treedt op 1 juli aanstaande de Wet versterking regie op de volkshuisvesting in werking. Een brede wet met veel onderwerpen om de woningbouwproductie te helpen en het woningtekort terug te dringen. Eén van de onderdelen in deze nieuwe wet is de mogelijkheid van de vergunningvrije familiewoning op een perceel waar al een woning staat